Eesmärk eestikeelsele õppele üleminekul on pakkuda kõigile Eesti lastele, olenemata emakeelest, võimalust omandada kvaliteetne eestikeelne haridus. Kõigi Eesti koolide ja lasteaedade üleviimine eesti keelele on laste ja noorte endi huvides, kuna eestikeelne õppetöö aitab lastel ja noortel lõimuda Eesti kultuuri- ja väärtusruumi, nii et nad ei kaota oma identiteeti, kuid laiendavad oma valikuvõimalusi. Ühtne eestikeelne haridusruum annab kõigile lastele ja noortele paremad võimalused edasi õppimiseks ning meelepärase töö ja tegevuse leidmisel tulevikus. Eestikeelne haridus toetab Eesti riigiidentiteedi kujunemist, suurendab ühiskonna sidusust ning vähendab nii hariduslikku kui ka sotsiaalmajanduslikku segregatsiooni.
1.09.2024 algab senistes n-ö venekeelsetes koolieelsetes lasteasutustes ja üldhariduskoolides järkjärguline üleminek eestikeelsele õppele, mis peaks eeldatavasti lõpule jõudma 2030. aastal. Esimestena lähevad eestikeelsele õppele üle koolieelsed lasteasutused tervikuna ja üldhariduskoolide 1. ja 4. klassid.
Meie lasteaed on üleminekuks aktiivses ettevalmistusfaasis: meie õpetajad õpivad keelekursustel, eesti keele õpetajate töörühm tegeleb metoodiliste materjalide ja tulevaste tegevuskavade väljatöötamisega, lasteaed soetab uusi vahendeid, raamatuid ja mänge eesti keele õppe tõhustamiseks ja mitmekesistamiseks. Seega, alates 01.09.2024.a pakume lastele kvaliteetset kaasaaegset eestikeelset haridust!
Tegevused, mis toetavad eestikeelsele õppele üleminekut 2024/2025. õpeaastal
Tegevus | Tähtajad | Vastutav | Partnerid
|
Eestvedamine ja juhtimine | |||
1. Eestikeelesele õppele üleminekut toetavate tegevuste planeerimine | September-jaanuar | Direktor | Õppealajuhataja, töörühm |
2. Lasteaia dokumentide üle vaatamine ja vajadusel täiendamine | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, töörühm |
3. Lasteaia eestikeelsele õppele ülemineku tegevuskava analüüsimine | Aprill | Direktor | Õppealajuhataja |
4. Eestikeelsele õppele ülemineku kava uuendamine (vajadusel) | Aprill | Direktor | Õppealajuhataja, töörühm |
5. Ülemineku nõustajaga kohtumised
|
Aasta jooksul | Direktor | Nõustaja |
6. Ülemineku edukuse seire (õppetegevuste külastamine ja analüüs, vanemate ja personali anketeerimine, ELIISi täitmise seire) | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja |
Personalijuhtimine | |||
7. Personali eesti keele oskuse kaardistamine, analüüsimine | September, veebruar, juuni | Direktor | Õppealajuhataja |
8. Personali eesti keele oskuse toetamine, eesti keele taseme tõstmiseks vajalike tegevuste planeerimine | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja |
9. Personali eesti keele oskuse täiendamine läbi erinevates eestikeelsetes üritustes (koolitused, õppereisid, õpiränded) osalemise | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, koolitusfirmad, asutused |
10. Pedagoogide eestikeelsetesse lasteaedadesse õpirännete korraldamine | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, partner lasteaiad, EKI |
11. Eestikeelsele õppele üleminekut toetavate ja ettevalmistavate metoodiliste koolituste korraldamine
|
Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, ülikoolid, EKI |
Koostöö huvigruppidega | |||
12. Koostöö erinevate lasteaedadega personali ja laste eesti keele õppimise ja õpetamise osas | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, õpetajad, partner lasteaiad |
13. Koostöö eestikeelsete lasteaedadega pedagoogide õpirännete korraldamise küsimustes | Õa jooksul | Direktor | Partner lasteaiad |
14. Lastevanemate nõustamine seoses eestikeelsele õppele ülemineku protsessi korraldamise | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, õpetajad |
15. Eestikeelsete teatritega koostöö (etendused eesti keeles laste jaoks) | Õa jooksul | Õppealajuhataja | Teatrid |
16. Koostööö ülemineku nõustajaga protsessi tõhustamiseks | Õa jooksul | Direktor | Nõustaja, õppealajuhataja |
17. Koostöö hoolekoguga tutvustamaks neile ülemineku protsessi | Õa jooksul | Direktor | Hoolekogu liikmed õppealajuhataja |
Ressursside juhtimine |
|||
18. Lisaressursside otsimine personali eesti keele oskuse täiendamiseks | Õa jooksul | Direktor | Töötukassa, EKI |
Õppe-ja kasvatustegevus | |||
19. Õppekava üle vaatamine, vajadusel muutmine, täiendamine | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, töörühm |
20. Eestikeelsete õppematerjalide soetamine | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, õpetajad |
21. Eestikeelsete õppematerjalide loomine | Õa jooksul | Õppealajuhataja | Õppealajuhataja, õpetajad |
22. Eesti keeles toimuvate ürituste osakaalu suurendamine (teatri etendused, peod, õppekäigud jt) | Õa jooksul | Õppealajuhataja | Õpetajad |
23. Laste eesti keele oskuse toetamine erinevate projektide kaudu | Õa jooksul | Õppealajuhataja | Õpetajad |
Koostöö pidajaga | |||
24. Narva linna poolt korraldatavatel eesti keele kursustel osalemine | Õa jooksul | Direktor | Õpetajad, Kultuuriosakond |
25. Infopäevadel, õppereisidel osalemine | Õa jooksul | Direktor | Õppealajuhataja, Kultuuriosakond |
Lisainfot: https://www.hm.ee/uleminek