2025-2026. õppeaasta teemad:
Transport
Eesmärgid:
Laps tunneb erinevaid liikumisviise ning teab kuidas need keskkonda mõjutavad;
Laps oskab ohutult liigelda jalgsi ja rattaga, järgides liikluse põhireegleid;
Laps oskab öelda, kuidas tema pere liigub lasteaeda ja milliseid keskkonnasõbralikke valikuid saab teha;
Laps mõistab, et ühistranspordi ja ühissõidu kasutamine aitab vähendada õhusaastet;
Laps mõistab ise ja oskab selgitada teistele, miks jalgsi ja rattaga liikumine on loodussõbralikum ja tervislikum kui autoga sõitmine.
Kliimamuutused
Eesmärgid:
Laps tunneb, et ilm ja loodus võivad muutuda erinevatel aastaaegadel ning teab, et kliima tähendab ilma pikema aja jooksul;
Laps saab aru, et inimeste tegevus (nt prügi tekitamine, autoga sõitmine, energia liigtarbimine) võib mõjutada loodust ja kliimat;
Laps oskab tuua näiteid, kuidas tema igapäevased valikud (prügi sorteerimine, elektri säästmine, jalgsi liikumine) aitavad loodust hoida;
Laps tunneb, et loodushoid on igaühe ülesanne ja tema väikesed teod on olulised.
Prügi
Eesmärgid:
Laps tunneb, et prügi tekib igapäevases elus ja see vajab õiget kohtlemist;
Laps oskab eristada, kuhu panna erinevat liiki jäätmeid (nt paber, plast, biojäätmed);
Laps saab aru, miks prügi sorteerimine on vajalik ja kuidas see aitab loodust hoida;
Laps tunneb, et korduskasutamine ja taaskasutus aitavad vähendada prügi hulka;
Laps tunneb uhkust, kui ta saab ise panustada prügi vähendamisse ja looduse kaitsmisse.
September |
|
|
Tegevused: Vestlused rühmades aastateemadel, õppekäigud linnas, õppefilmide vaatamine (Lolala: seikleme liikluslinnakus, valgusfoor. Jänku Jussi multikad). Autovaba päeva korraldamine koostöös lastevanematega. Lasteaeda jalgsi, jalgratta või ühistranspordiga tuleku propageerimine lapsevanemate koosolekutel ja ühisüritustel. |
Oktoober |
|
|
Tegevused: vestlused rühmades aastateemadel, lasteaia ümbruskonna ohtlike teelõikude kaardistamine (6.-7.a laste rühmad Jaaniussikesed, Mesimummud). Kaardi paigaldamine Rohelise Kooli stendil.
Lehtede kogumine kompostrisse. Lapsevanemate kaasamine töödesse. |
November |
|
|
Tegevused: vestlused ja tegevused rühmades, meisterdamine taaskasutus- ja loodusmaterjalidest. Lapsevanematega koostöö mänguasjade vahetusnädalaks ettevalmistus. |
Detsember |
|
|
Tegevused: ettevalmistustegevused Jõululaadaks: kaunistused taaskasutus- ja looduslikest materjalidest, keskkonnasõbraliku pakendi loomine. Lapsevanemad on tegevuste aktiivsed osalejad. |
Jaanuar |
|
|
Tegevused: vestlused kliimamutusest vanemates rühmades . Katsed lumega. Lumest ehitised lasteaia õuealal (koostöös lapsevanematega). Digikoristusnädalal osalevad kõik töötajad: vabastavad oma arvutid ning nutitelefonid rämpspostist jnd. |
Veebruar |
|
|
Tegevused: vestlused ja tegevused rühmades. Katsed vee- ja lumega. Õppefilmide vaatamine: nt. Kids save the Environment (YouTube). |
Märts |
|
|
Tegevused: vestlused ja tegevused rühmades. Taaskasutuspäeval toimub kostüümide pidu. Aiarühmade lapsed koos õpetajatega loovad erinevaid kostüüme taaskasutus- ja looduslikest materjalidest (üritus korraldatakse muusikasaalis. Rühmad esitavad oma kostüüme). |
Aprill |
|
|
Tegevused: tegevused rühmades ja aiamaal. Peenrad korda! Näitus “Linnud” vormistatakse iga rühma uksel ja seintel koridorides, pildid koos kirjeldavate siltidega. GlobalActionDays tegevustes osalemine vastavalt kavale. |
Mai |
|
|
Tegevused: õppekäigud, tegevused ja vestlused lastega looduses. Vaatlused ja mesiterdamine looduslikest materjalidest.
Keskkonna ülevaatuse korraldamine ja läbiviimine, aruande koostamine.
|
Juuni-August |
|
|
Tegevused: vestlused erinevatest kultuuridest, tantsude ja laulude valimine ning ettevalmistamine tantsupäevaks 1. juunil. M.Õ.J.U. kooli nädal: keskkonnatemaatiline (loodushoid, prügi sorteerimine ja taaskasutus). |