Eesti keel

Eesti keele õpetuse eesmärgid, sisu ning korraldus

Õppe-ja kasvatustegevuse eesmärgid on, et laps:

1) tunneb huvi eesti keele ja kultuuri vastu;

2) soovib ja julgeb eesti keeles suhelda nii eakaaslaste kui ka täiskasvanutega;

3) tunneb ära ja saab aru eestikeelsetest sõnadest ning lihtsamatest väljenditest;

4) kasutab lihtsamaid eestikeelseid sõnu ja väljendeid igapäevases suhtluses.

Eesti keele õpe

  1. Lasteaias kõigile lastele tagatakse eesti keele õpe.
  2. Lasteaia õppe- ja kasvatustegevus toimub eesti keeles, alustatakse laste eesti keele õpet varajases eas (sõimerühmas).
  1. Eesti keele õppe eeldatavate tulemuste kavandamisel arvestatakse laste arengutaset ja vanust.
  2. Erivajadustega lapsele vajadusel koostatakse eesti keele õpetamiseks  individuaalne arenduskava.

Õppe-ja kasvatustegevust kavandades ning korraldades

1) peetakse oluliseks eesti keelt kuulata ja omandada keeleoskus tegevuste käigus, kus sõnalist suhtlemist toetab kontekst (nt ümbritsevad esemed jmt);

2) pööratakse erilist tähelepanu erinevate meelte kaasamisele ja näitlikustamisele: kasutatakse miimikat, kehakeelt, žeste, intonatsiooni, muusikat, rütmi ja mitmesuguseid näitlikke vahendeid;

3) suunatakse last õpitavat keelt kasutama igapäevategevustes ning suheldes, luues selleks lapsi huvitavaid olukordi, sh väljaspool lasteaeda (kauplus, teater, spordivõistlus, õppekäik jm);

4) korratakse õpitut erinevates kontekstides ja suhtlussituatsioonides, keeleõpet seotakse teiste tegevustega: liikumise, laulmise, käelise tegevuse, vaatlemise jm-ga;

5) vestlusteemade valimisel lähtutakse lapse kogemustest.